La primera pràctica
que vam tenir a la classe d’educació visual i plàstica tractava sobre el Land
Art, un art creat en la naturalesa,
utilitzant materials naturals com pedres, fulles o terra. El principi fonamental d’aquest art és alterar, amb un
sentit artístic, el paisatge, per produir el màxim d’efectes i sensacions a
l’observador.
Procediment
Primer
vam informar-nos millor del concepte d’aquest art i vam buscar diferents obres
per agafar una idees per realizar el nostre treball
Un
cop decidit el tema i com ho volíem plantejar, ens vam posar d’acord en quedar
els tres membres del grup. Teníem plantejat anar a la platja del Garraf i així
va ser, però amb la mala sort que ens va fer molt mal dia perquè va
ploure. Aleshores, vam decidir anar un altre dia a la platja de la Barceloneta
on vam poder realitzar les fotos i la nostre obra amb la naturalesa.
Entre
tots, vam buscar un lloc adequat, tranquil, on poguéssim desenvolupar be la
nostre idea i que es vegés ben reflectida, a més de les petxines que vam
buscar per la platja amb molta paciència.
Finalment,
quan vam trobar el lloc ideal, de mica en mica vam anar posant les petxines
sobre la roca en forma d’espiral iniciant-la amb una de més gran al centre ja
que simbolitza l’inici important cap a la vida, a continuació, posàvem de
més petites a més grans per tal que indiqui el pas del temps i el creixement
tant de la persona com el pensament, es a dir, el desenvolupament físic i
psíquic de la persona al llarg de la vida.
Un
cop finalitzat, vam realitzar més fotos de grup, a més de les que vam anar fent
al llarg del procés.
Temàtica
Aquesta obra pretén
manifestar a l’espectador l’estat de reflexió. Una idea que ens porta a la
vida, al creixement de la persona no només físic sinó també psíquic. Es a dir
al creixement com a persona, a les voltes que dona la vida fins a portar-te a
allò que sabràs valorar per tota l’experiència viscuda, et portarà a la
claredat de sentiments i emocions, a la tranquilitat i a obrir la teva
ment fen que t’adonis que no ets el centre del món i que hi han altres coses
més importants.
Amb tot això vull dir
que la vida recompensa, que al final del laberint hi ha una sortida. La vida et
planteja problemes que hauràs de saber resoldre per arribar a la felicitat.
Perquè el fi de totes les persones és ser felices.
Simbologia
- La platja: simbolitza
el trobament dels dos estats de la ment. Per una banda l’estat racional i
per l’altre l’emocional.
- Sorra: és un element que per separat es casi
imperceptible per aquest motiu simbolitza necessitat de depèndencia i
inseguretats.
- Mar: simbolitza tranquilitat, claredat, i en especial
la felicitat
- Roca: no només simbolitza la realitat, una
realitat que casi ni coneixem, sinó que també són les diferents etapes del
desenvolupament de l’home.
- Petxines: Al no ser totes iguals, representa els
diferents dies o situacions viscudes i el creixement tan interior com
exterior.
- Petxina al rebés: simbolitza canviar la manera de fer i obrir-se a
allò nou.
- Petxina al rebés: simbolitza la vida.
Valoració final
Aquest treball ens ha ajudat a valorar molt més la
naturalesa i ens ha ensenyat una altre manera totalment diferent de
concebre l’art
El
més positiu, creiem que és la oportunitat de poder treballar amb tots aquests
materials lliurement, i la gran diversitat de coses que et permet fer, ja sigui
jugant amb les formes, amb els materials, amb els contrastos dels colors, el
tamany de cada cosa, o inclús el paisatge que envolta aquell lloc on volem
treballar.
També, és una activitat que pot oferir molt a la gent,
ja que és tan ampli el ventall de possibilitats.
Per finalitzar dir que tenim una experiència
molt positiva d'aquest treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada