Pàgines

dissabte, 2 de novembre del 2013

Land Art

La primera pràctica que vam tenir a la classe d’educació visual i plàstica tractava sobre el Land Art, un art creat en la naturalesa, utilitzant materials naturals com pedres, fulles o terra. El principi fonamental d’aquest art és alterar, amb un sentit artístic, el paisatge, per produir el màxim d’efectes i sensacions a l’observador.

Procediment

Primer vam informar-nos millor del concepte d’aquest art i vam buscar diferents obres per agafar una idees per realizar el nostre treball
Un cop decidit el tema i com ho volíem plantejar, ens vam posar d’acord en quedar els tres membres del grup. Teníem plantejat anar a la platja del Garraf i així va ser, però amb la mala sort  que ens va fer molt mal dia perquè  va ploure. Aleshores, vam decidir anar un altre dia a la platja de la Barceloneta on vam poder realitzar les fotos i la nostre obra amb la naturalesa.
Entre tots, vam buscar un lloc adequat, tranquil, on poguéssim desenvolupar be la nostre idea i que es vegés  ben reflectida, a més de les petxines que vam buscar per la platja amb molta paciència.
Finalment, quan vam trobar el lloc ideal, de mica en mica vam anar posant les petxines sobre la roca en forma d’espiral iniciant-la amb una de més gran al centre ja que simbolitza l’inici important cap a la vida,  a continuació, posàvem de més petites a més grans per tal que indiqui el pas del temps i el creixement tant de la persona com el pensament, es a dir, el desenvolupament físic i psíquic de la persona al llarg de la vida.
Un cop finalitzat, vam realitzar més fotos de grup, a més de les que vam anar fent al llarg del procés.

Temàtica

Aquesta obra pretén manifestar a l’espectador l’estat de reflexió. Una idea que ens porta a la vida, al creixement de la persona no només físic sinó també psíquic. Es a dir al creixement com a persona, a les voltes que dona la vida fins a portar-te a allò que sabràs valorar per tota l’experiència viscuda, et portarà a la claredat de sentiments i emocions, a la tranquilitat i a obrir la  teva ment fen que t’adonis que no ets el centre del món i que hi han altres coses més importants.
Amb tot això vull dir que la vida recompensa, que al final del laberint hi ha una sortida. La vida et planteja problemes que hauràs de saber resoldre per arribar a la felicitat. Perquè el fi de totes les persones és ser felices.

Simbologia

  • La platja: simbolitza el trobament dels dos estats de la ment. Per una banda l’estat racional i per l’altre l’emocional.
  • Sorra: és un element que per separat es casi imperceptible per aquest motiu simbolitza necessitat de depèndencia i inseguretats.
  • Mar: simbolitza tranquilitat, claredat, i en especial la felicitat
  • Roca: no només  simbolitza la realitat, una realitat que casi ni coneixem, sinó que també són les diferents etapes del desenvolupament de l’home.
  • Petxines:  Al no ser totes iguals, representa els diferents dies o situacions viscudes i el creixement tan interior com exterior.
  • Petxina al rebés: simbolitza canviar la manera de fer i obrir-se a allò nou.
  • Petxina al rebés: simbolitza la vida.

Valoració final

Aquest treball ens ha ajudat a valorar molt més la naturalesa i ens ha ensenyat  una altre manera totalment diferent de concebre l’art
El més positiu, creiem que és la oportunitat de poder treballar amb tots aquests materials lliurement, i la gran diversitat de coses que et permet fer, ja sigui jugant amb les formes, amb els materials, amb els contrastos dels colors, el tamany de cada cosa, o inclús el paisatge que envolta aquell lloc on volem treballar.
També, és una activitat que pot oferir molt a la gent, ja que és tan ampli el ventall de possibilitats.
 Per finalitzar dir que tenim una experiència molt positiva d'aquest treball.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada