Pàgines

dijous, 28 de novembre del 2013

Què treballem més, idees o emocions?

Dels diferents programes que hem vist aquests mesos hauríem de conèixer quins serveixen per a transmetre idees i quins per a les emocions:


  • PowerPoint: Amb aquest programa es treballen més les idees, però també depèn de l'intenció, segons les teves intencions transmets unes emocions o altres.

  • Prezi: També depèn de la intenció, però és més lliure i la seva finalitat és més per motivar. Tot i què també podríem fer un Prezi de dades.

  • Viquipèdia: Es transmeten idees, perquè en els 5 pilars de les Viquipèdia, ens obliguen a escriure de manera objectiva, sense opinar, a tenir una punt de vista neutral i recolzar el que dius amb fonts documentades. S’ha d’escriure sobre tot idees i conceptes.

  • Glogster: Ens permet fer pòsters multimedias, es a dir, s’apropa més als vídeos motivadors.Es treballen més les emocions mitjançant fotografía, música en els pòsters...


  • Padlet: És com un suro, on hi ha pòsters comunitàris de manera endreçada.Podem posar pòsters a sobre d’un mapa o organitzar de diverses maneres l’informació. Per això, s’aproxima més al mètode de les idees ja què, serveix per transmetre idees i organitzar-les. A les escoles s’utilitza molt. A infantil, podem utilitzar-la per als pares, si els nens fan alguna activitat es penjaran les fotos realitzades durant l'activitat escrites pels.nens i els pares ho podràn veure, també per a que expliquin que han fet al cap de setmana ...  

  • Wordle: Creació de núvols de paraules. Aquelles de majors dimensions són les paraules més freqüents en el text i les més petites, les que menys. Amb aquest mètode estem treballant més l’expressió d’idees i no pas de sentiments.


  • Els mapes conceptuals: Els mapes conceptuals són una bona eina per aprendre. Els podem identificar perquè els podem llegir, sempre són conceptes, i a més a més, sempre hi ha conectors.


  • Fluxogrames: Representen processos i accions. Es plantegen en temes que fa que siguin útils.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada