Fa unes setmanes a GTIC vam endintra-nos més en el coneixement dels power points. Van explicar-nos que hi ha un seguit de trets que identifiquen un ús concret de les presentacions.
Alguns d’aquests trets són:
- Presentacions que treballen en espais i moments que van mes enllà de la
situació de classe formal. Hi ha un abans i un després tant per part de
l’alumne com del professor.
- Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor/alumne o alumne/alumne.
- Presentacions que incorporem elements propis del llenguatge audiovisual com un element més que ens facilita l’expressió a classe i sobretot el treball referent a actituds, normes i valors o el treball més encaminat a les emocions.
- Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador.
- Presentacions que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu.
- Presentacions que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.
També vam aprendre com s'estructuren els programes de presentacions. S'estructuren en sis elements:
- Presentació: la formen el conjunt de diapositives
- Diapositives: Són l'eix centrals dels programes de creació de presentacions, en elles i col·loquem lliurement.
- Els objectes: son els elements que col·loquem a les diapositives com ara: textos, vídeos, imatges, etc.
- Accions: Són el conjunt d'instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratoló per sobre un objecte.
- Les transicions: Són l'efecte visual i/o sonor que s'estableix entre diapositives
- Les animacions: Són l'efecte visual i/o sonor que s'estableix als objectes i que pot implicar un ordre d'entrada i de sortida dins la diapositiva
Aquesta informació ha sigut extreta del blog de GTIC:
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada