Pàgines

dimarts, 12 de novembre del 2013

Analitzem una revista

Una de les activitats a fer de seminari era analitzar una revista. En el meu cas la revista seleccionada ha sigut "Infància Europa".
L'anàlisi es dividia en sis parts:

1. DESCRIPCIÓ


Aquesta revista té entre 22 i 48 i es tracta d’una revista mensual.
El director és Peter Moss;  i pel que fa el Consell de Redacció està comport per persones que editen a cada la seva revista a cadascún dels països que formen part de la revista i després fan publicacions a Infància a Europa.
Pel que fa a les seccions, no n’hi ha ja que cada revista parla sobre articles diferents d’actualitat sobre educació i no sempre és el mateix



2. TEMÀTICA


Infància Europa és una publicació conjunta d’una xarxa de revistes europees que es centre en els serveis i el treball amb els infants de 0-10 anys les seves famílies.
Els objectius són:
  • Proporciona un fòrum per a l’intercanvi d’idees, pràctiques i informació.
  • Explorar la relació entre teoria i pràctica
  • Contribuir al desenvolupament de polítiques i pràctiques en l'àmbit europeu, nacional, regional i local.
  • Celebrar la diversitat i la complexitat
  • Reconèixer la contribució del passat en el present
  • Aprofundir el coneixement de la Infància a Europa, passada, present i futura.



3.ANÀLISI DE LES SECCIONS


No hi ha les mateixes seccions en totes les revistes d’Infància a Europa  perquè tracten temes diferents que sorgeixen a diverses escoles dels diferents països que constitueixen la revista.  Però si que hi han dues seccions que es repeteixen. Aquestes són  “focus a…” on  es centren en una àrea concreta d’un país europeu i també la secció d’informacions que tracta de lleis respecte als infants.



4. TRIAR UN ARTICLE


L’article triat és “Col·laboració entre pares i mestres en l’educació infantil a Finlàndia”. Aquest, tracta i descriu breument el sistema finès d’educació infantil i el paper que té la col·laboració entre pares i mestres. Aquesta és beneficiosa pel benestar de l’infant, i és crucial perquè tingui un creixement òptim.
La col·laboració entre pares i professionals combina l’experiència de la família amb el coneixement del mestre i això, ajuda molt al creixement de l’infant. Per aquest motiu, el mestre ha de convidar als pares a celebrar una o dues entrevistes a l’any per a crear un pla d’estudis individual per a l’infant. A més, és bo per a que els pares tinguin una millor comprensió de la pedagogia del centre.



Pel que fa l’estructura del text, l’autora és Eeva Hujala, Mervi Eskelinen. L’article està estructurat en columnes on es tracten els diferents temes: la introducció a l’educació infantil a Finlàndia; la col·laboració en l’educació infantil; un pla educatiu individual de l’infant i estudis recents sobre la col·laboració en l’EDUCAR.



Personalment, creiem que és un dels millors sistemes d’aprenentatge que existeix avui en dia. El fet de involucrar completament als pares a l’educació dels seus fills a través del professor, és òptim pel bon creixement de l’infant.



5. PREGUNTES OBERTES AL GRUP


Creieu que el sistema finès és un bon sistema d’educació?
Perquè penseu que els Països nòrdics són el numero 1 en educació?
Creieu que és adequat incloure als pares al procés d’ensenyament del seu fill?
Quines diferències hi ha entre el sistema d’Educació Espanyol i Finlandès?

6. OPINIÓ



La classe creu que el sistema finès és un bon sistema d’educació pel seu mètode: classes reduïdes, 2-3 esbarjos, no tenen deures i per tant això fomenten les activitats extraescolars, fomentant molt l’art i la música i el teatre. Els mestres han d’estudiar més anys, per aquesta raó són els números 1 en tot el món. Les escoles d’infantil estan al màxim adaptades a la vida real com per exemple, tenen cuines real a les escoles.  En aquestes escoles, només van les famílies que ho necessiten: les mares tenen dos anys de baixa per maternitat, però si durant aquests dos anys han de treballar, els serveis socials fan que l’infant vagi a l’escola, però si la mare no treballa, els infants no tenen dret a anar-hi.
Aquest sistema permet a l’infant experimentar: els nens s’organitzen entre ells i ells es regulen segons les seves necessitats.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada