Aquest llibre ens parla sobre com en aquests darrers anys, mestres
han conegut les múltiples possibilitats i utilitats que aporta la documentació.
El llibre ens
explica que és la documentació, per a que serveix i explica diferents
situacions de nens.
Documentar
Aquest llibre m’ha
ajudat a valorar i conèixer molt millor les repetides i diferents
situacions en la que els adults influim als infants sense adonar-nos en el
nostre dia a dia. També ensenya la importància que té el diàleg entre familia o
mestre i nen, aquest acte col·labora a una millor comprensió i relació ja que
el nen es sentirà millor i important, sentirà que els adults confien en ell…
aquestes accions resulten molt bones per a un creixement òptim de l’infant.
Procés que permet
observar a l'infant, descobrir el seu potencial, requereix una pedagogia en
equip, que es debati, que els metres tinguin una actitud curiosa. El mestre ha
de treballar perquè l'infant sigui lliure, per acompanyar-lo en el seu
descobriment del món. També s'ha de dir qué les observacions tenen que ser el
màxim d'objectives que es permeti i està molt conectat amb les interpretacions
d'imatges.
Per altra banda, es tracta el tema del joc. És una manifestació de
la llibertat interior, a través de la qual els infants experimenten,
descobreixen, i veuen com les seves accions esdevenen més precises.
Situacions que m'han
resultat interessants
En el llibre aparèixen moltes situacions relacionades amb els
infants però personalment hi han dos d'elles que m'han resultat força
importants:
- Una responsabilitat, un plaer.
Aquesta es la
primera història que m'ha cridat l'atenció que parla sobre les petites, però
importants, responsabilitats que assumeix cada nen. Com exemple, posen a dues
nenes que paren la taula juntes per als demès companys de classe. Aquesta acció
les fa sentir important davant la resta de nens, es senten responsables fent
una acció que algú adult els hi ha encomanat, ja que això significa que l’adult
confia en elles. És molt important el fet de fer-ho bé, ja que requereix una
gran concentració i col·laboració entre elles. A més, és important perquè tot
seguit gaudeixen tots junts de la feina feta per les nenes.
- Imitació,
representació o comprensió
Aquesta història
tracta sobre la imitació constant del nen a l’adult, és a dir, el nen es fixa
diàriament en el seu model a seguir (la família) i imita les seves accions. Per
exemple, un nen veu als seus pares planxar, estendre la roba, plegar-la...
doncs l’instint del nen és voler imitar el que fan els adults i així sentir-se
gran. Per a ells és un joc, però això els hi serveix per comprendre millor el
món i facilitar-los l’entrada. M’ha cridat l’atenció bastant perquè aquesta
experiència es comuna a tots els nens, sense excepció. Quan estem amb nens i ens
hi fixem és molt curiós veure com ells es fixen en tu i després t’intenten
imitar i així sentir-se important i sobretot sentir-se gran fent coses
d’adults.
Valoració crítica del
llibre
Aquest llibre m’ha ajudat a valorar i conèixer molt millor les repetides
i diferents situacions en la que els adults influim als infants sense
adonar-nos en el nostre dia a dia. També ensenya la importància que té el
diàleg entre familia o mestre i nen, aquest acte col·labora a una millor
comprensió i relació ja que el nen es sentirà millor i important, sentirà que
els adults confien en ell… aquestes accions resulten molt bones per a un
creixement òptim de l’infant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada