Pàgines

dilluns, 30 de desembre del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l’aprenentatge de Benjamin bloom

Benjamin Bloom va fer una classificació del marc teòric à Objectius del procés d’aprenentatge
Això vol dir que després de realizar un procés d’aprenentatge, l’estudiant ha d’haver adquirit noves habilitats i coneixements
Benjamin Bloom
Es van identificar 3 dominis d’activitats cognitives que posteriorment s’anomenarien habilitats cognitives. Tot i així son tres:
- Domini cognitiu
- Domini afectiu
- Domini psicomotor: aquest últim va ser tractat a les classificacions posteriors a la del 1956

 Taxonomia de Benjamin Bloom (1956)

Va clasificar la taula en una sèrie de substantius: coneixemnt, comprensió, aplicació, anàlisi, síntesi i avaluació




 Taxonomia revisada de Bloom (2000)

Lorin Anderson i David R. Krathwohl uns antics alumnes de Bloom van revisar la taxonomía del seu mestre.
Aspectes que van modificar
-          De substantius a verbs: per significar millos les accions corresponents a cada esglaó
-          La seqüència de les diferents categories
-          Crear=síntesi i se l’hi dona un criteri més ampli
-          Resultat de la revisió: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar  i crear

Taxonomia de Bloom per a l’era digital (2008)


Andrew va revisar la taxonomía ja revisada al 2000 per tal d’aplicar-la amb les noves realitats de l’era digital. En ella va cambiar cada categoría amb verbs  i eines del món digital que possibiliten habilitats per recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.

Aquí os deixo la classificació d'aquesta última taxonomia :

http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/CuadroBloom2008_2.jpg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada