Benjamin Bloom va fer una
classificació del marc teòric à Objectius del procés d’aprenentatge
Això vol dir que després
de realizar un procés d’aprenentatge, l’estudiant ha d’haver adquirit noves
habilitats i coneixements
![]() |
Benjamin Bloom |
Es van identificar 3
dominis d’activitats cognitives que posteriorment s’anomenarien habilitats
cognitives. Tot i així son tres:
- Domini cognitiu
- Domini afectiu
- Domini psicomotor:
aquest últim va ser tractat a les classificacions posteriors a la del 1956
Taxonomia de Benjamin Bloom ( 1956)
Va clasificar la taula en
una sèrie de substantius: coneixemnt, comprensió, aplicació, anàlisi, síntesi i
avaluació
Taxonomia revisada de Bloom (2000)
Lorin Anderson i David R.
Krathwohl uns antics alumnes de Bloom van revisar la taxonomía del seu mestre.
Aspectes que van
modificar
-
De
substantius a verbs: per significar millos les accions corresponents a cada
esglaó
-
La seqüència
de les diferents categories
-
Crear=síntesi
i se l’hi dona un criteri més ampli
-
Resultat de
la revisió: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear
Taxonomia de Bloom per a l’era digital (2008)
Andrew va revisar la
taxonomía ja revisada al 2000 per tal d’aplicar-la amb les noves realitats de l’era
digital. En ella va cambiar cada categoría amb verbs i eines del món digital que possibiliten
habilitats per recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
Aquí os deixo la classificació d'aquesta última taxonomia :
![]() |
http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/CuadroBloom2008_2.jpg |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada